Może się zdarzyć że na desce rozdzielczej samochodu pojawi się ikona niskiego poziomu płynu chłodniczego. Trzeba jak najszybciej zatrzymać się w bezpiecznym miejscu. Kontynuowanie jazdy
doprowadzi do przegrzania silnika. Silnik jest gorący dlatego trzeba odczekać aż ostygnie. Po otwarci maski sprawdzam ile płynu chłodniczego jest w zbiorniku wyrównawczym. Sprawdzam czy są jakieś wycieki z układu chłodniczego. Jeśli nie widzę wycieku a zbiornik nie jest całkowicie pusty dolewam płynu chłodniczego zalecanego przez producenta samochodu. Jeśli poziom płynu po włączeniu silnika spada natychmiast wyłączyć silnik. Trzeba wezwać lawetę i przewieźć samochód do mechanika. Dalsza jazda nie jest możliwa.
Palnik gazowy może służyć do wielu prac. Ja używam go do lutowania rur miedzianych. Czasami opalam różnego typu elementy. Zdarza się że podgrzewam przy jego pomocy zapieczone śruby abym mógł je odkręcić. Przed założeniem palnika na kartusz sprawdzam jaki jest stan techniczny palnika i kartusza. Zakręcam zawór na palniku nakręcam kartusz. Palnik jest gotowy do użycia. Aby zapalić palnik otwieram nieznacznie zawór gazowy jeśli palnik jest wyposażony w zapalarkę naciskam ją aż pojawi się płomień. Jeśli palnik nie posiada zapalarki używam do zapalania zapalniczki. Reguluję moc palnika. Po wykonanej pracy zakręcam zawór palnik gaśnie. Zdejmuję palnik z kartusza i przechowuje w suchym chłodnym dobrze wentylowanym pomieszczeniu.
Komentarze
Prześlij komentarz